DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA POJAZDÓW

CyberCar
  • Porady
  • Oferta
Menu CyberCar
  • Start
  • Oferta
  • Informacje dla warsztatów i sklepów
  • Sprawdzane moduły i sterowniki
  • Obsługiwane marki pojazdów
  • Najczęściej spotykane usterki
  • Chip-Tuning
  • Tacho
  • IMMO
  • Instalacje LPG
Oferty
  • Spawanie plastików
Logowanie



  • Nie pamiętasz hasła?
  • Nie pamiętasz nazwy?

Chip-Tuning pojazdów znany jest każdemu użytkownikowi pojazdu, jednak często mylone są pojęcia diagnostyki komputerowej pojazdów, chiptuningu i polepszania wartości w modułach sterujących.

 

Na początku wyjaśnimy, że ChipTuning jest to zupełnie coś innego niż samo poprawienie parametrów pracy naszych układów w pojazdach na zasadzie badania, analizy i ustawienia nowych parametrów pracy. Trzeba wiedzieć, że stosowanie Chip-Tuningu  ( tak zwanego polepszania parametrów pracy) w naszym pojeździe jest dobre tylko wtedy, gdy stosujemy wartości zadane w modułach nie przekraczające max 15-20% wartości określonych przez producenta. Nie znaczy to, że sprawność całego pojazdu wzrośnie nam o wymienione 20%.     Żeby zastosować zmiany w matrycach modułów sterujących, trzeba wcześniej zbadać te parametry, poprawność działania modułów w określonym pojeździe. Nie wszystkie pojazdy mają taką zdolność adaptacji i dlatego w niektórych pojazdach można tego dokonać tylko poprzez wylutowanie odpowiednich elementów i wstawienie nowo zaprogramowanych układów, co nazywa się popularnie Chip-Tuningiem.

CyberCar nie zajmuje się wylutowywaniem z komputera pokładowego pojazdu pamięci w celu nowego programowania parametrów, lecz zmianą parametrów w matrycy modułu sterującego za pomocą specjalnego oprogramowania i urządzeń do tego przeznaczonych. W swych zasobach posiadamy ponad 60.000 matryc oryginalnych i ulepszonych o parametry poprawiające  sprawność układu napędowego.

Po takiej czynności kierowca pojazdu odczuwać będzie zmiany, które nastąpiły w wyniku przebadania, analizy i poprawienia parametrów mających wpływ na adaptację składu mieszanki paliwa, przepływ powietrza, ciśnienia turbiny, ułożenia wałka. Kierowca może jednak odczuć też mniej pozytywne skutki takie jak , zwiększone zużycie paliwa, zwiększona temperatura pracy silnika. W ostatnim przypadku warto się zastanowić ile elementów dodatkowo będzie trzeba podczas eksploatacji pojazdu wymienić, żeby wszystko wytrzymywało podniesione warunku pracy w nowo zadanych zakresach. Dlatego przed zastosowaniem zmian w swoich pojazdach warto zastanowić się nad ekonomicznym punktem tej czynności i przeanalizować samemu, czy 15KM więcej w naszym przypadku da jakiś oczekiwany rezultat w wypadku, gdy nasz pojazd dobrze nam służy i nie mamy z nim problemów. W przypadku podjęcia  decyzji o Tuningu należy najpierw zbadać wszelkie moduły pod kątem pracy i wydajności żeby określić procent podniesienia parametrów celem uzyskania większej mocy silnika. Należy pozbyć się wszelkich błędów w modułach sterujących

 

Copyright © 20010 SP2JAR.
All Rights Reserved.