Chip-Tuning pojazdów znany jest każdemu użytkownikowi pojazdu, jednak często mylone są pojęcia diagnostyki komputerowej pojazdów, chiptuningu i polepszania wartości w modułach sterujących.
Na początku wyjaśnimy, że ChipTuning jest to zupełnie coś innego niż samo poprawienie parametrów pracy naszych układów w pojazdach na zasadzie badania, analizy i ustawienia nowych parametrów pracy. Trzeba wiedzieć, że stosowanie Chip-Tuningu ( tak zwanego polepszania parametrów pracy) w naszym pojeździe jest dobre tylko wtedy, gdy stosujemy wartości zadane w modułach nie przekraczające max 15-20% wartości określonych przez producenta. Nie znaczy to, że sprawność całego pojazdu wzrośnie nam o wymienione 20%. Żeby zastosować zmiany w matrycach modułów sterujących, trzeba wcześniej zbadać te parametry, poprawność działania modułów w określonym pojeździe. Nie wszystkie pojazdy mają taką zdolność adaptacji i dlatego w niektórych pojazdach można tego dokonać tylko poprzez wylutowanie odpowiednich elementów i wstawienie nowo zaprogramowanych układów, co nazywa się popularnie Chip-Tuningiem.
CyberCar nie zajmuje się wylutowywaniem z komputera pokładowego pojazdu pamięci w celu nowego programowania parametrów, lecz zmianą parametrów w matrycy modułu sterującego za pomocą specjalnego oprogramowania i urządzeń do tego przeznaczonych. W swych zasobach posiadamy ponad 60.000 matryc oryginalnych i ulepszonych o parametry poprawiające sprawność układu napędowego.
Po takiej czynności kierowca pojazdu odczuwać będzie zmiany, które nastąpiły w wyniku przebadania, analizy i poprawienia parametrów mających wpływ na adaptację składu mieszanki paliwa, przepływ powietrza, ciśnienia turbiny, ułożenia wałka. Kierowca może jednak odczuć też mniej pozytywne skutki takie jak , zwiększone zużycie paliwa, zwiększona temperatura pracy silnika. W ostatnim przypadku warto się zastanowić ile elementów dodatkowo będzie trzeba podczas eksploatacji pojazdu wymienić, żeby wszystko wytrzymywało podniesione warunku pracy w nowo zadanych zakresach. Dlatego przed zastosowaniem zmian w swoich pojazdach warto zastanowić się nad ekonomicznym punktem tej czynności i przeanalizować samemu, czy 15KM więcej w naszym przypadku da jakiś oczekiwany rezultat w wypadku, gdy nasz pojazd dobrze nam służy i nie mamy z nim problemów. W przypadku podjęcia decyzji o Tuningu należy najpierw zbadać wszelkie moduły pod kątem pracy i wydajności żeby określić procent podniesienia parametrów celem uzyskania większej mocy silnika. Należy pozbyć się wszelkich błędów w modułach sterujących