Ten pomysł na ekologię często doskwiera nam dość mocno. Wynikiem wadliwie ustawiającego się zaworu EGR może być brak mocy, brak możliwości przyśpieszania, ograniczenie prędkości do np. 70km/h, nierówna praca silnika…
Następnym przykładem jest nieprawidłowa praca silnika, szarpanie na wolnych obrotach, gaśnięcie, duże spalanie. Lekarstwem na to w wielu przez nas badanych przypadkach była regulacja modułu wtrysków, regulacja zaworu EGR , redukcja ciśnienia w turbinie, ustawienie wolnych obrotów, przeczyszczenie układu przepustnicy i potencjometrów poprzez kilkukrotne całkowite zamknięcie i otwarcie wymuszone układem elektronicznego sterowania w module.
Często udaje się określić żywotność pracy alternatora na podstawie przebadanych napięć i obciążeń, po analizie których okazuje się, że czas urządzenia dobiega końca lub ma wpływ na obciążenie pracy silnika. Nadmierne obciążenie silnika ma wpływ na spalanie i szybsze zużycie elementów wykonawczych.
Dość często spotykanym problemem pojawiającym się w ostatnim czasie i w różnych modelach pojazdów jest wyświetlanie lampki silnika, a po podłączeniu pod komputer uzyskujemy informację, że uszkodzona jest Sonda Lambda. Niestety większość ludzi w tym wypadku sugeruje się informacją płynącą z komputera i wymienia element na nowy. Po kilku przejechanych kilometrach mamy to samo. Trzeba zadać sobie pytanie po co jest w obwodzie pojazdu Sonda Lambda i jakie powinny być prawidłowe parametry pracy takiego urządzenia, zbadać je i w drodze analizy oraz sprawdzeń, zweryfikować elementy mające wpływ na zapalanie się lampki silnika i wykrywanie przez diagnoskopy rzekomego błędu Sondy Lambda, czyli nieprawidłowej jakości spalin. W wyniku takiego działania można ustrzec się od wymiany Sondy L i poprzestać na regulacji układów odpowiadających za zły poziom mieszanki. Dużym problemem w ostatnim czasie jest, brak odpowiedniego zgrania i dopasowania elektronicznych obwodów ( interface) instalacji LPG z układem komputera pokładowego pojazdu. Złe ustawienia czasów wtrysków, złe dawkowanie, wadliwie dopasowane dysze LPG, automatyczne ustawienia adaptacji i układu LPG z programów, są często przyczyną wadliwie działającego układu zasilania paliwowego w naszych pojazdach i tym samym najczęstszą przyczyną świecenia się lampki kontroli silnika.
W 2011 roku przy dużych różnicach temperatur najwięcej usterek było związane z układami ABS oraz odnotowano dużą liczbę uszkodzeń komputera w pojeździe. Umiejscowienie komputera w niektóych modelach pojazdów w komorze silnika jest bardzo złym pomysłem. Podczas gdy nastepuje szybka zmiana temperatury, woda się skrapla i dostaje do obwodów elektronicznych powodując ich uszkodzenie. Oczywiście nie jest to zasadą, ale w ciągu zaledwie dwóch miesięcy odnotowano podczas wykonywania badań, uszkodzenie komputera aż w 6 pojazdach.
W kolejnych latach nowsze pojazdy miały dużo usterek związanych z instalacjami LPG i ich złymi ustawieniami przez "gazowników" parametrów współpracy interfejsów LPG z komputerem pokładowym pojazdu.